Aukcja, sklep czy mechanik
Kiedy przyjdzie nam się zmierzyć z popsutym samochodem, często zastanawiamy się jak podejść do tego tematu.
Niektórzy mają od razu jasny plan i klarowną drogę działania. Inni są lekko przerażeni , jeszcze inni nie zwracają na to uwagi. Z doświadczenia wiemy, że są trzy typy klientów. Pierwszy: Klient szukający części na aukcji internetowej. Drugi: Klient który z wygody oddaje auto do mechanika by ten zakupił części i naprawił auto. Trzeci: Kupuje części w hurtowni lub sklepie motoryzacyjnym.
Pierwszy klient kieruje się podstawowym kryterium jakim jest cena.
Aukcje internetowe oferują szeroki asortyment i zadziwiająco niską cenę. Czasem aż podejrzanie niską. Trzeba jednak gruntownie zastanowić się zanim podejmiemy decyzję o zakupie części drogą internetową. Wystawione tam podzespoły oraz ich numeracja często niekompletnie zaopatrzone są w opis techniczny a dokładnie opis zastosowania do wszystkich marek. I tak na przykład gdy w grę wchodzi drogi element typu przepływomierz powietrza, którego koszt to kilkaset złotych a wystawiający wypisze listę aut na której znajdziemy swoje, w rzeczywistości może się okazać że przepływomierz nie będzie pasował. Mało tego, po jego zamontowaniu możliwość zwrotu jest raczej wątpliwa. Występuję więc dość spore prawdopodobieństwo, że coś może nie pasować, chociażby ze względu na to że dana część jest do —> nr silnika, a ta którą potrzebujemy jest powyżej —> danego numeru. Do tego dochodzi jeszcze czas oczekiwania na dostawę około kilku dni oraz ryzyko uszkodzenia części podczas transportu.
Drugi rodzaj klienta to taki, który dbając o swoje auto chce je oddać w dobre ręce i będąc zajęty swoim natłokiem spraw nie chce zaprzątać sobie głowy sprawami na których się nie zna.
Normalne i bardzo powszechne podejście. Druga strona medalu jest taka że mechanik oferujący części we własnym zakresie może znacznie zawyżyć koszt części zarabiając dodatkowe pieniądze na nieświadomym niczego kliencie. Do tego dochodzi koszt „Robocizny”.
Trzecia opcja to zakup części w profesjonalnym sklepie bądź hurtowni, gdzie podzespoły dobierane są na podstawie numeru nadwozia, a granica pomyłki w tym wypadku jest naprawdę minimalna.
Autosfera jako sklep przykłada dużą wagę do celnego doboru części, a jeśli dana część nie pasuje, to z wymianą nie ma problemu. Bardzo dobre stosunki z naszymi dostawcami pozwalają nawet na to by w niektórych przypadkach można było wymienić część elektryczną. Czas dostawy jest błyskawiczny. Około 2h od zamówienia, lub maksymalnie na następny dzień na rano. Jeśli chodzi o kwestię ceny to jest bardzo elastyczna. Współpraca z kilkunastoma hurtowniami powoduje dopasowanie pod możliwości finansowe klienta. Często klient nie jest świadomy jaki jest szeroki wybór producentów części do jego auta. Kupując części w sklepi można liczyć na fachowe doradztwo i konsultację.